Design Thinking opisuje metodę rozwiązywania problemów charakteryzującą się koncentracją na użytkowniku i promocją niestandardowych rozwiązań.
Pod tym hasłem odbywają się cykliczne spotkania członków zespołu, na których przedyskutowywane są tematy przyszłych projektów Koła.
Etapy procesu powstawania projektu przeprowadzonego zgodnie z założeniami Design Thinking:
- Empatia – rozpoznanie problemu i motywacji wyborów użytkownika.
- Definiowanie problemu – usystematyzowanie zgromadzonych danych i określenie kierunku poszukiwań rozwiązania.
- Generowanie pomysłów– brainstorming, wygenerowanie możliwie jak największej liczby nieszablonowych sposobów na osiągnięcie celu, ocena pomysłów i demokratyczny wybór najlepszego z nich.
- Budowa prototypów – budowa modeli o cechach zbliżonych do produktu końcowego umożliwiającego wizualną prezentacje pomysłu i zebranie opinii.
- Testowanie – przeprowadzenie testów w środowisku użytkownika, określenie gotowości produktu do ostatecznego wdrożenia na podstawie realnych oczekiwań odbiorcy.